معجزه‌ای به نام هدیه

معجزه‌ای به نام هدیه

معجزه‌ای به نام هدیه

معجزه‌ای به نام
هدیه



هدیه دادن و هدیه گرفتن یكی از زیباترین و پرمعناترین رفتارهای بشری محسوب می گردد. این رفتار روابط مختلف فردی و اجتماعی افراد را تحت تاثیر قرار داده و باعث استحكام آنها می گردد.
معجزه‌ای به نام هدیه
پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) می ‌فرمایند: « هدیه پلیدی ها را از بین می‌ برد و دوستی و محبت ایجاد می ‌کند.»
توجه به این رفتار ساده و در عین حال بینهایت تاثیر گذار در زندگی مشترك نیز مهم و ضروری محسوب می گردد. به همین دلیل است كه همه متخصصین خانواده بر این اعتقادند كه دختر و پسر باید از همان ابتدا یعنی در دوران نامزدی، این رفتار را در خود پرورش داده و توانمندی های آن را كسب نمایند. شاید از نظر بسیاری تنها توانمندی كه برای هدیه دادن مورد نیاز است پول باشد اما اگر كمی با تامل به این قضیه بنگریم می بینیم كه علاوه بر پول و مهمتر از آن مسائل و توانمندی های دیگری نیز وجود دارند كه ما هرگز به آنها توجه نكرده و نمی كنیم.
آیا تا به حال دیده اید كه زنی با گرفتن یك شاخه گل از نامزد خود بیشتر از گرفتن یك كارت هدیه خوشحال شود؟ علت این امر چیست؟ یقینا از نظر مالی كارت هدیه بیشتر از یك شاخه گل ارزش دارد.
علت اصلی این گونه تمایزها پشتوانه معنوی و عاطفی هدیه ایست كه به نامزدتان می دهید. در واقع هر هدیه ای یك بار معنوی و عاطفی به همراه دارد.
دادن هدیه هایی چون پول و طلا و … شاید به نظر بزرگ و خوب بیایند ولی اغلب دارای بار معنوی بسیار كمی می باشند در صورتیكه یك شاخه گل با اینكه بسیار ارزانتر تمام می شود ولی بار معنوی و عاطفی بسیار زیادی به خصوص برای خانم ها به همراه دارد. علاوه بر این نحوه رفتار و گویش فرد در هنگام دادن هدیه به نامزدش نیز مهم است. هدیه هرچقدر هم كه بزرگ و گرانقیمت باشد اگر با رویی گشاده و زبانی مهربان داده نشود هیچ ارزشی ندارد در حالیكه اگر فرد در هنگام هدیه دادن شاخه گلی به نامزدش لبخندی بر لب داشته و از الفاظ و جملات زیبا و معنادار استفاده كند گویی تمام دنیا را به او هدیه داده است.

در نهایت بی تریدید می دانید که پول و طلا و کارت اعتباری، عروسک، لباس و عطر و ادکلن و… که علاوه بر کلیشه ای بودن، بسیار اثرگذار نیست و پس از مدتی هم از بین میرود پس اگر بجای این آیتم های تکراری به دنبال یک ایده خاص باشیم چطور!؟ مثلا دادن کتاب یا یک شعر ناب و یا تابلو شعر!؟

خواهید آموخت که به هدف های نابی می رسید که شامل:

  1. اثرگذاری فوق العاده بالا
  2. ماندگاری نسبت به هر المان و آیتم دیگری
  3. هزینه بسیار مناسب

مزایای هدیه دادن

  • *روابط فردی و اجتماعی افراد را مستحكم می نماید.
    * باعث از بین رفتن دلخوری‌ ها و کدورت ‌ها می گردد.
    *نزدیكی قلبها را به همراه دارد.
    *مهر و محبت طرفین به یكدیگر را چندین برابر می كند.
    *میزان رضایتمندی دختر و پسر از یكدیگر و زندگی مشترک را بیشتر می کند.
    هر هدیه ای یك بار معنوی و عاطفی به همراه دارد. دادن هدیه هایی چون پول و طلا و … شاید به نظر بزرگ و خوب بیایند ولی اغلب دارای بار معنوی بسیار كمی می باشند در صورتیكه یك شاخه گل با اینكه بسیار ارزانتر تمام می شود ولی بار معنوی و عاطفی بسیار زیادی به خصوص برای خانم ها به همراه دارد
    نكات قابل توجه:
    *هدیه یقینا نباید یك چیز بزرگ یا گران قیمت باشد. مهم میزان بار معنوی است كه هدیه برای فرد مقابل به همراه دارد.
    *هدیه تان را نه به سلیقه خود بلكه با توجه به سلیقه و علایق فرد مقابل انتخاب نمایید.
    *هدیه تان را با زیباترین كاغذ كادوها و به بهترین شكل كادوپیچ نمایید.
    *هدیه خود را با جملات عاشقانه و زیبا مزین نمایید.
    *اغلب، افراد در مناسبتهایی چون روز تولد،‌ و… اقدام به تهیه هدیه برای نامزدشان می كنند در حالیكه یادمان باشد هدیه دادن نیاز به مناسبت خاصی ندارد. سعی كنید حتی المقدور هر ماه یا هر دو ماه یكبار با دادن هدیه ای كوچك نامزدتان را خوشحال و به زندگی مشتركتان امیدوار نمایید.

    اكرم اشرفی نژاد، با اندکی تخلیص

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
error: Alert: Content is protected !!