افزایش چشمگیر مخاطب فیلم به واسطه ترانه تیتراژ!

افزایش چشمگیر مخاطب فیلم به واسطه ترانه تیتراژ!

رونق کسب و کار سینما، رادیو و تلویزیون با ترانه

افزایش چشمگیر مخاطب فیلم به واسطه ترانه تیتراژ!

اهمیت شعر و ترانه های تیتراژ و متن سریال ها و فیلم های ایرانی

دلبری بسیاری از سریال ها و فیلم های ایرانی در چندین سال اخیر بیش از آنکه به سناریو فیلمنامه و بازی و فیلمبرادی و کارگردانی مرتبط باشد به ترانه های متن و تیتراژ آغازین و پایانی آنها مرتبط است آنگونه که به شدت سبب جذب مخاطب از هر نوع جنسی می شود چراکه شعر و موسیقی زبان درونی ما آدمهاست و بی تردید ممکن نیست آوایی و اشعاری تاکنون بر دل و زبان کسی جاری نشده باشد همین موضوع سبب توجه بسیاری از تهیه کنندگان و کارگردانان شده است به نحوی که برای تولید پروژه های چند میلیاردی به سراغ خواننده ها، آهنگسازان و اشعار ناب می روند چراکه اهمیت جلب مخاطب به واسطه ترانه های تیتراژی بر کسی پوشیده نیست.

آنچنان که در پروژه نمونه نظیر : “سریال خانگی شهرزاد” برای بهره گیری از اهمیت ترانه، صدا و خواننده از خواننده بنام محسن چاوشی استفاده می شود و آنقدر این شعر و صدا گیراتر بود که محسن چاوشی برای بخش ها و فصل های مختلف، قطعات جداگانه ای نیز تولید کرد. همچنین برای سریال امام علی که به صدای محمد اصفهانی و هزاران فیلم وسریال دیگر…، این موضوع صرفا به سریال و فیلم سینما و تلویزیون معطوف نبوده بلکه حتی شوهای تلویزیونی، تبلیغات کسب و کارها، تیزرهای معرفی، برنامه های کودک و نوجوان، ولادت ها، مناسبت های مذهبی و سیاسی و خلاصه هر چیزی که گویی قرار است تصویر و دوربین و صدا را در خود دارد باید حداقل به یک ترانه مزین شود.

توجه به شعر، موسیقی و صدای خواننده آنقدر در فیلم ها چشمگیر شده که حتی امروزه، مردم، بسیاری فیلم ها و سریال ها را پیش از آنکه بنام کارگردان یا موضوع فیلم بدانند ناخودآگاه موسیقی و شعر آنرا در خاطر به یاد می آورند.

ادبیات ستایی، ریشه در فرهنگ غنی ادبی ایران زمین دارد و  در کمتر کشوری می بینید که بطور فراگیر و گسترده با این حجم ترانه در همه تولیدات صوتی و تصویری چنین چیزی رواج داشته باشد. شاید “هند” که خود روزگاری زیر سطله ایران بود نیز همین فرهنگ را به ارث برده!

در هر صورت ترانه سبب موفقیت و فروش و توجه بسیاری از تولیدات تلویزیونی، رادیویی و سینمایی در ایران شده، و باعث شده تا کسب و کارهای امروزی به سبک ترانه های نو و کهن رونق بیشتری بگیرند!

شما چه فکری می کنید!؟

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
error: Alert: Content is protected !!